Saturday, October 8, 2011

Love Islam For Eternity





Proses penggarapan ilmu dan amal. Menterjemahkan segala potensi dalam rangka usaha memanfaatkan diri untuk perjuangan Islam. Membawa Islam, walau mungkin dengan cara yang paling kecil, mudah-mudahan ada nilaiannya di sisi Allah s.w.t. Dalam langkah ini, sejenak terhenti. Introspeksi mengenai kepimpinan. Kepimpinan dalam Islam, merupakan satu aspek yang penting. Kepimpinan bukanlah satu tasyrif untuk dibanggakan, bahkan kepimpinan merupakan satu taklifan yang merupakan satu amanah / tanggungjawab yang menuntut komitmen penuh bagi menjayakannya dengan mengharapkan keredhaan Ilahi.Bukan ingin dilihat hebat pada pandangan manusia, tapi cukuplah punyai kejelasan dalam perjuangan agar melahirkan keikhlasan demi mencari keredhaan Allah.


Sebuah perjalanan melalui mehnah dan tribulasi dalam pembentukan jiwa daie. Pembentukan jiwa daie dalam rangka membawa seruan Islam. Perjalanan juang itu menuntut jiwa yang teguh ikatannya dengan sumber segala kekuatan iaitu Allah s.w.t. Perjuangan itu menyedarkan betapa perlunya penjernihan terhadap fikrah yang didokong agar selari dengan syariatullah dan sunnatullah.
ala kulli hal, Allahu a'lam..


~Ya Allah, tunjukkanlah kepada kami kebenaran sebagai suatu kebenaran, serta berikanlah kepada kami kesempatan, kekuatan untuk mengikutinya. Ya Allah tunjukkanlah kepada kami kebatilan sebagai suatu kebatilan serta jauhkanlah kami darinya~ Amiin ya Rabbal ‘Alamiin..