Friday, March 15, 2013

Teruslah Bergerak!




Medan amal adalah medan yang memerlukan kesungguhan, ketekalan dan pengorbanan dari seorang yang bergelar 'amilin. Maka, teruslah bergerak dengan kemampuan yang ada. Andai difikirkan kelemahan dan kekurangan yang ada, nescaya lemahlah jiwa dan lunturlah kekuatan untuk meneruskan sebuah perjuangan. 

Medan amal adalah berbeza dari medan bicara. Sebaik-baik bicara adalah bicara yang dikotakan. Tidak hanya melontarkan fikrah yang kedengaran bagus, namun bila tiba saat melaksanakan mulai merasa lemahnya jiwa untuk menggerakkannya.

Bergeraklah. Berusahalah. Jangan pernah berputus asa. Dan jangan lemah semangat. Ikhlaskan segalanya kerana Allah. Itulah sumber kekuatan jiwa seorang yang ingin menjadi 'amilin di medan dakwah, tarbiah dan siasah. 

Ya Allah, pimpinlah langkah hambaMu ini untuk melaksanakan amanah dariMu dengan keterbatasan yang ada pada diri ini. Ya Allah, bantulah hambaMu ini. Permudahkanlah segala halangan dan rintangan yang mendatang dengan ketenangan jiwa yang merupakan anugerah bernilai dariMu. Jalan ini panjang dan jauh, mengharapkan kekuatan dan bantuanMu selagi hayat dikandung badan. Moga terus thabat .



No comments: